Kansallismielisten liittouman syysleiri 2020

27.10.2020

Liittouman joulukalenteri Varisverkostolle, keitä kuvassa on?

Kansallismielisten liittouma järjesti 23.-25.10. perinteisen leirinsä, joka tänä vuonna siirtyi syksylle koronan vuoksi. Syksyinen sää ei kuitenkaan menoa hidastanut, sillä leirin vuosi vuodelta kohonnut osallistujamäärä rikkoi jälleen osallistujaennätyksen. Leirille osallistui ihmisiä sekä eläimiä useista erilaisista nationalistista järjestöistä. Olikin hieno hetki lauantai-iltana huomata kuinka maltillisemmat, sekä kovemman luokan kaverit istuivat sulassa sovussa iltaa keskenään.

Tuukka Kuru, Terhi Kiemunki, Lauri Hokkanen ja Olavi Saarelainen esittelemässä uutta puolueprojektia.

Perjantaina ei yhdistyksen kokouksen lisäksi ollut järjestettyä ohjelmaa vaan iltaa istuttiin vapaamuotoisesti saunomisen merkeissä. Lauantai lähti käyntiin uuden puolueprojektin esittelyllä, joka herättikin kiitettävästi kiinnostusta. Paikalle päässeet projektin työstäjät esittelivät Tuukka Kurun johdolla puolueohjelman, joka toisi Suomen poliittiselle kentälle jotain sellaista mitä muut puolueet eivät ole pystyneet tarjoamaan – kansallismielisyyttä.

Puolueprojektin jälkeen kävimme lävitse Kansallismielisten liittouman tulevaisuutta ideariihessä, johon sai etukäteen antaa palautetta ja kehitysideoita liittouman toiminnasta. Saimme riihen myötä aikaiseksi hyvän ja antoisan keskustelun liittouman tulevaisuudesta. Luvassa siis uutta toimintaa ja vanhojen tapojen kehitystä!

Tänä vuonna ammuimme perinteisiä ilmapistooli- ja kivääritauluja, mutta maalitaulun taakse sattumalta päätynyt kataja ei voinut välttyä osumilta.

Viime vuoden mukaisesti leirin ohjelma rakentui jälleen joukkuekilpailun ympärille, jossa joukkueet kilpailivat niin fyysisissä, teknisissä kuin myös älynystyröitä hierovissa lajeissa. Ensimmäisenä lajina oli vuorossa ammunta, jossa sai vapaavalintaisesti ampua ilmakiväärillä tai pistoolilla. Ammunnassa oli maaleina viime vuoden kohua herättäneistä tauluista poiketen perinteisiä ammuntatauluja, vaikkakin taulujen taakse sattumalta päätynyt kataja keräsikin puoleensa melkoisesti tauluista ohi ammuttuja laukauksia. Kansallismielisten liittouma haluaakin muistuttaa, että vaikka kataja ei olekaan ollut enää rauhoitettu sitten vuoden 2006, toivotaan sen käsittelyssä yhä edelleen malttia.

Seikku Kaidan taidonnäyte kuulien kannosta.

Ammunnan jälkeen oli vuorossa kilpailun fyysinen osuus, joka rakentui kahvakuulien ympärille.

Ensimmäisenä oli vuorossa farmarikävely, jossa joukkueiden tuli viestityyppisesti kantaa 2x32kg kahvakuulat radan ympäri. Kuulaviestin jälkeen mitattiin joukkueiden räjähtävyyttä kahvakuulan heitossa, jossa 32kg kuula tuli heittää paikaltaan mahdollisimman pitkälle.

”voit pudottaa sen kivun myötä, mutta et voimien loppumisen” kuului ohje yleistöstä etupidossa.

Viimeisenä kuulalajina oli vuorossa etupito, jossa 8kg kahvakuulaa tuli pitää määrätyssä asennossa mahdollisimman pitkään. Kaiken kaikkiaan fyysisten lajien järjestäjät olivat tyytyväisiä leiriläisten kunnon tasoon, joka oli silminnähden korkeampi kuin vasemmiston tapahtumissa on nähtävillä. Lopuksi joukkueiden tulokset laskettiin yhteen ja siirryttiin sisätiloihin ratkaisemaan kilpailun voittaja.

Kilpailupäivän kruunasi tuoreen puheenjohtaja Kiemungin järjestämä tietokilpailu, jossa testattiin joukkueiden tietämystä mm. historiasta, musiikista ja leivonnasta. Viimeisenä kysymyksenä oli jo perinteeksi muodostunut ”kootkaa joukkueenne unelmahallitus”, joka vuodesta toiseen poikii mitä parempia ehdotuksia nykyisen hallituksemme tilalle. Tämän vuoden voittajahallitus koostui pääministeri Tapio Linnasta, valtionvarainministeri Markus Mustajärvestä, ulkoministeri Junes Lokasta, työleiriministeri Jesse ”Eppu” Torniaisesta, kulttuuriministeri Teemu Selänteestä, propagandaministeri Rami Leskisestä ja viimeisenä muttei vähäisimpänä kuntaministeri Paavo Väyrysestä. Toiseksi jäänyt joukkue pyrki taktikoimaan ja kalasti bonuspisteitä nimeämällä hallitukseen tuomariston jäsenet. Kolmas joukkue nimesi herrasmieshistorioitsija Seppo Lehdon jokaiseen annettuun ministerin tehtävään sosiaali- ja terveysministeri Terhi Kiemunkia lukuunottamatta, jolla taidettiin kalastaa bonuspisteitä. Tuomarina työskennellyt Terhi jätti joukkueen kuitenkin pisteittä, koska ei uskonut selviävänsä neljää vuotta järjissään tässä hallituksessa.

Sniper-yhtyeen Korkki kruunasi illan akustisella keikallaan, jossa kuultiin niin vanhoja hittejä kuin myös uudempaa materiaalia.

Paikalla toimintaansa esitelleen Suomalaisavun löytää osoitteesta https://www.suomalaisapu.fi/ ja kirjaständiä pitäneen Kielletyt kirjat -kaupan tuotteita voi tiedustella kauttamme.

Kansallismielisten liittouma pitää leiriä onnistuneena ja aikoo jatkaa perinnettä entistä ehompana myös ensi vuonna. Kiitokset kaikille osallistuneille, sekä erityisesti muonituksesta huolehtineelle keittiöduolle!

3 Replies to “Kansallismielisten liittouman syysleiri 2020”