Kansallismielisten liittouman Tammisunnuntain aattopäivä

Kansallismielisten liittouma järjesti Tammisunnuntain aattopäivän tilaisuuden lauantaina 25.1.2020 Kärkölässä Tankkibaarissa. Paikalla oli muutama kymmenen aktivistia eri järjestöistä sekä muita kansallismielisiä yksityishenkilöitä. Järjestäjän puolesta tilaisuuden avasi varapuheenjohtaja Terhi Kiemunki, joka puhui muun muassa yhteistyön merkityksestä.

“Enemmän kuin paikalla olevan väen määrästä, olen iloinen siitä, että läsnäolijat edustavat useita nationalistisia kansanliikkeitä tai järjestöjä. Ei ole tärkeää, onko järjestöillä tai niihin kuuluvilla ihmisillä pieniä ideologisia tai poliittisia eroja — näinä aikoina pidän tärkeämpänä, että teemme yhteistyötä ja meillä on keskinäinen luottamus sellaisten kanssa jotka “ampuvat” tarvittaessa samaan suuntaan. — Että me emme kaivaudu omiin poteroihimme kyräilemään tahoillemme. Että me tunnistamme ja tunnustamme yhteisen vastustajan ja olemme valmiit seisomaan yhteisessä rintamassa toisiamme tukien. Että me emme nöyrry irtisanoutumaan ja omaa kilpeämme kiillottamaan vastustajamme käsikassaroiden edessä. Sellaisia ovat esimerkiksi media, viranomaisjohto ja poliittinen kenttä vasemmalta oikealle. Tosin ei ole olemassa enää poliittista jakoa oikealle ja vasemmalle. On vain eliitti ja kansa, ja meidän tehtävämme on saada kansa heräämään.”

Kansallismielisten liittouman puheenjohtaja Tero Ala-Tuuhonen jatkoi samalla teemalla josta jatkettiin muiden järjestöjen puheisiin ja yleiseen keskusteluun. Talon puolesta saimme esittelyn Tankkibaarin historiasta ja sen tärkeästä roolista koko kylän olohuoneena. Kehittyvä Kärkölä ry on palkinnut Tankkibaarin kunniakirjalla joka on myönnetty “esimerkillisestä työstä Kärkölän ja kärköläläisten hyväksi. Tankkibaarista on luoto uniikki ravintola ja olohuone, joka lisää yhteenkuuluvuutta ja ehkäisee yksinäisyyttä.”

Söimme runsaan ja maittavan lounaan ja kävimme leppoisissa tunnelmissa mielenkiintoisia juttuhetkiä.

Kansallismielisten liittouma kiittää kaikkia läsnäolijoita ja erityisesti Tankkibaaria hyvästä palvelusta!