Loading Events

« All Events

188 -kukkavirta 2020

August 16 @ 2:00 pm - 4:00 pm

18.8.2017 oli päivä, jolloin Suomi otti askeleen kohti monikulttuurista unelmaa ja liittyi Euroopan uuteen normaaliin.

Marokkolainen terroristi murhasi Turun kauppatorilla kaksi naista jumalansa nimissä ja haavoitti useita muita ihmisiä. Hän oli tullut turvallisesta Saksasta Suomeen turvapaikanhakijana. Hänen radikaalista käytöksestään ilmoitettiin poliisille, mutta vihjeeseen ei reagoitu.

Kolme vuotta on kulunut, ja jihadisti on viettänyt vankeinhoitolaitoksessamme kaksi vuotta. Hänen rangaistuksestaan on jäljellä noin 13 vuotta. Suomen valtiovalta ei ole tehnyt yhtään mitään ehkäistäkseen vastaavien tekojen toteuttamisen. Sen sijaan suomalaisten tavallisten ihmisten kirjoitetut tai lausutut tunteet tuomitaan vihapuheena ja rasismina.

Sen lisäksi, että edellinen hallitus sitoi Suomen GCM-sopimuksella avoimien rajojen politiikkaan, nykyinen hallitus avustaa aktiivisesti isis-taistelijoiden perheitä saapumaan Suomeen.

Kolme vuotta sitten järjestettiin ”Peli poikki” –mielenilmaus, jossa muun muassa vaadittiin rasististen järjestöjen kriminalisoimista. Presidentti Tarja Halonen lausui näin: ”Yksilöt tekevät rikoksia, mutta jos siitä alkaa tulla jonkun liikkeen tai ryhmän toimintatapa, niin silloin saattaa olla tarpeen tehostaa sekä lainsäädäntöä että muita toimenpiteitä.” Eikö nyt olisi sellaisen aika?
Muutama vuosi sitten Helsingin Kansalaistorille järjestettiin Unelma-konsertti. Piispa Irja Askola sanoi puheessaan ”Me annamme yhdessä vahvan viestin siitä, että avoin, tasa-arvoinen ja monikulttuurinen Suomi ei ole vain unelma, vaan arjessamme totta.” Ja läsnäolijat taputtivat. Irja ja kumppanit ovat päässeet askeleen lähemmäs unelmaansa, se on nyt arjessamme totta.

Tänä keväänä Yhdysvalloissa pahoinpitelyistä, ryöstöistä, huumeista ja laittomista aseista tuomitun, pidätystä vastustaneen rikollisen kuoleman suremiseksi ympäri maailmaa masinoitiin anarkistista mellakointia, jota tuhannet suomalaiset ovat tukeneet liittymällä BLM-mielenosoituksiin.

Tänä vuonna monen suomalaisen ja Suomessa asuvan ulkomaalaisen unelma on lähestynyt huippuaan. Suomalaiset ovat polvillaan etnisyyden perusteella jalustalle nostetun ihmisryhmän edessä ja vaativat virkavallan aseista riisumista. Valtiovallan kannustuksella on nyt Suomessakin jaettu ihmiselämät tärkeisiin ja vähemmän tärkeisiin ja oikeutettu monikulttuurisuuden puolesta mellakointi sekä väkivalta virkavaltaa vastaan.

Viime vuosina kymmenissä jihadistisissa terrori-iskuissa ympäri Eurooppaa on kuollut viattomia sivullisia. Pohjoismaiden tilastoissa on ulkomaalaistaustaisten tekemät rikokset kasvaneet räjähdysmäisesti. Suomessa viimeisen viiden vuoden aikana suomalaisiin on kohdistunut satoja seksuaalirikoksia ja pahoinpitelyitä sekä useita henkirikoksia ulkomaalaistaustaisten tekeminä. Media hyssyttelee ja valtiovalta vaikenee. Kansa hyväksyy tämän kaiken.

Häpeätkö sinä olla valkoinen? Halveksutko omaa suomalaisuuttasi? Sallitko uhanalaisen kansallisuutesi ja kulttuurisi maahan polkemisen?

ME EMME SALLI. ME EMME UNOHDA. JOKAISEN ELÄMÄ ON TÄRKEÄ.

Kokoonnumme Turkuun sunnuntaina 16.8.2020 klo 14.00 kunnioittaen Turun uhrien lisäksi terrori-iskujen uhreja kaikkialla Euroopassa. Samalla haluamme osoittaa, että jokaisen elämä on tärkeä, eikä väkivallan uhreja saa enää arvottaa etnisyyden perusteella.

Hiljaisen kulkueen jälkeen jätämme kukat Aurajoen virran kuljetettavaksi. Ennen kukkien laskua on muistopuhe, jonka pitäjä julkaistaan myöhemmin.

Edellytämme kulkueeseen ja kukkien laskuun osallistujilta hyvää ja kunnioittavaa käyttäytymistä ja siistiä pukeutumista. Tilaisuus on päihteetön. Omat kukkaset mukaan!

Date:
August 16